Z6_PPGAHG800P4720Q3QKRV111TL7
Z7_PPGAHG800P4720Q3QKRV111TD3

Въпроси и отговори в Дирекция Социално-икономическа дейност

Дата на публикуване: 02.10.2023
Последна актуализация: 02.11.2023

ДИРЕКЦИЯ „СОЦИАЛНО – ИКОНОМИЧЕСКИ ДЕЙНОСТИ“

ЧЕСТО ЗАДАВАНИ ВЪПРОСИ

НАПРАВЛЕНИЕ „СОЦИАЛНИ ДЕЙНОСТИ“

ВЪПРОС: Как да кандидатствам за услугата„Обществена трапезария“ и какви документи трябва да приложа?
Отговор: За услугата се кандидатства със заявление-бланка, към която се прилагат копие от ТЕЛК и Пенсионно разпореждане. Лицето, ако е безработно и е в трудоспособна възраст, прилага документ за регистрация от Бюрото по труда.

ВЪПРОС: Храната доставя ли се по домовете?
Отговор: Храната се получава на място от трапезарията, находяща се на ул. „Драва Соболч“ № 7А, гр.Варна, срещу купон за съответната седмица. На място ходи служител от районата администрация, за да раздава купоните веднъж седмично.


Услуги извършвани от ОП ТАСРУТ ет.1 стая 13

Въпрос: Кога се издава заявка за пенсионерска карта за градския транспорт?
Отговор: Издава се на пенсионери, навършили 65 г.възраст.

Въпрос: Колко линии на градския транспорт имаме право да ползваме?
Отговор: Всеки пенсионер има право да ползва 1 линия, 2 линии или цялата градска мрежа! За една автобусна линия се заплаща 2 лв. за месец, за две автобусни линии – 4 лв. за месец, за цялата градска мрежа – 8 лв. за месец.

Въпрос: Какъв е периода, в който се издават пенсионерски карти за градския транспорт?
Отговор: Всеки ден се издават..

Въпрос: Какви необходими документи трябва да се представят за получаването на пенсионерска карта?
Отговор: Необходимите документи са пенсионно разпореждане и лична карта /оригинал/ за справка.


Услуги извършвани от район "Приморски"

Въпрос: Кога и как се издава удостоверение на хора с увреждане за пътуване с намаление в градския транспорт?
Отговор: Удостоверение се издава на всеки, представил валиден ТЕЛК.

Въпрос: Какви документи се представят за издаваното удостоверение?
Отговор: Представя се копие от ТЕЛК и снимка.

НАПРАВЛЕНИЕ „СОБСТВЕНОСТ И ЖИЛИЩНО НАСТАНЯВАНЕ„

ВЪПРОС : Какви са условията за настаняване в общинско жилище?

Отговор: Право да кандидатстват и да бъдат настанени в общински жилища имат нуждаещи се от жилище граждани и техните семейства, които отговарят на следните условия:
1. не притежават жилище, вила или идеални части от такива имоти, годни за постоянно обитаване, или право на ползване върху такива имоти на територията на Община Варна и/или такава в райони на населените места от 0 до 3 категория включително, определена в Единния класификатор на административно-териториалните и териториални единици в РБ, поземлени имоти в курортните зони и комплекси и във вилните зони към тях; земи до 10 км от морската брегова ивица;
2. не притежават незастроен поземлен имот, предназначен за жилищно, вилно или курортно строителство, идеални части от такъв имот или право на строеж върху него на територията на Община Варна, в райони на населените места от 0 до 3 категория включително, в курортните зони и комплекси и във вилните зони към тях; земи до 10 км. от морската брегова ивица;
3. не притежават кабинети, офиси, ателиета, фабрики, работилници, магазини, складове за търговска и стопанска дейност и други нежилищни имоти или идеални части от такива имоти, в районите на населените места от 0 до 3 категория включително;
4. не са прехвърляли в срок от 5 /пет/ години, преди подаване на молбата за картотекиране и издаване на заповедта за настаняване, имоти по т. 1, 2, 3 и 4 на други лица с изключение на случаите:
а/ на прекратяване на съсобственост - при условие, че лицето не придобива реална част от съсобствения имот;
б/ на направено дарение в полза на държавата или Общината;
5. кандидатите и членовете на техните семейства имат постоянен адрес на територията на Община Варна повече от 5 /пет/години без прекъсване;
6. срещу лицата и членовете на техните семейства не е изпълнявана процедура по реда на чл. 65 от ЗОС за изземване на общинска жилище.

ВЪПРОС: Какви документи трябва да се подадат за включване в картатеката на крайнонуждаещите се от жилище граждани?

Отговор: Кандидатите, пълнолетните членове на семействата подават заявление и декларация /по образец/ в районната администрация по настоящ адрес. Заявлението се завежда с входящ номер, като в декларацията се посочват:
1. трите имена на заявителя и членовете на семейството и ЕГН;
2. данни за вида, размера, собствеността и продължителността на фактическото обитаване на имота, за който имат настоящ адрес;
3. наличие на извършени сделки с недвижими имоти по чл. 4, ал. 1, т. 5 от Наредбата за условията и реда за установяване на жилищни нужди на гражданите, настаняване и продажба на общински жилища /НУРУЖНГНПОЖ/;
4. наличие на притежавано имущество по чл. 4, ал. 1, т. 6 от НУРУЖНГНПОЖ;
5. наличие на данни за включване в предишни картотеки;
6. наличие на обстоятелства по чл. 4, ал. 1, т. 9 от НУРУЖНГНПОЖ;
7. данни за подавани други заявления по различен настоящ адрес от този по чл. 4, ал. 2 от НУРУЖНГНПОЖ.

 

НАПРАВЛЕНИЕ „РЕКЛАМНА И ТЪРГОВСКА ДЕЙНОСТ“

ВЪПРОС: Какви документи са необходими за издаване на разрешение за монтаж на рекламно-информационен елемент /РИЕ/?

Отговор: Съгласно Наредбата за рекламна дейност на територията на Община Варна /НРДТОВ/, за всяка реклама, която ще бъде монтирана върху фасада или на общинска земя, е необходимо да бъдат представени следните документи:
- Фотоколаж или снимка;
- Конструктивен проект за закрепване на РИЕ и конструктивна експертиза за състоянието на носещия елемент от сградата (когато РИЕ се монтират на сграда), изготвен от правоспособен проектант - конструктор (с приложено удостоверение на КИИП) и/или ел. становище - за светещ рекламен елемент;
- Ситуационно решение;
- За частна собственост – писмено съгласие на собствениците, в чиито имот е монтирано съоръжението /договор за наем, копие от нотариален акт, протокол от Общото събрание на собствениците; за държавна собственост – писмено съгласие от ръководителя на ведомството или Областен управител/;
- Декларация за осветеност.

ВЪПРОС: Колко се заплаща за издаване на разрешение за монтаж на РИЕ?

Отговор: При входиране на искането за издаване на разрешение, се заплаща такса за съгласуване на проект, определена съгласно т. 5.29 от Приложение ІІ на НОАМТЦУТОВ, както следва:
- Ако РИЕ е с размери до 4 кв.м. се заплаща такса за съгласуване 30.00лв., като за разглеждане на всяка отделна позиция, представена в пакета документи от проекта, се заплаща по 5лв.
- Ако РИЕ е над 4 кв.м, таксата за съгласуване на проект е 100.00лв., като за разглеждане на всяка отделна позиция, представена в пакета документи от проекта, се заплаща по 10 лв. При издаване на готово разрешение за монтаж, се плаща такса съгласно т.5.30 от Приложение ІІ на НОАМТЦУТОВ, която е в размер на 60.00лв.

ВЪПРОС: За какъв срок се издават разрешенията за поставяне на РИЕ?

Отговор: Разрешенията и договорите за ползване на общинска земя се сключват за период от 1 година. Разрешенията за поставяне на РИЕ върху частен имот се издават за срок от 3/три/ години.

НАПРАВЛЕНИЕ „ТЪРГОВСКА И РЕКЛАМНА ДЕЙНОСТ”

ВЪПРОС: Каква е процедурата за издаване на разрешение за поставяне на преместваем обект в общински имот, находящ се на територията на район „Приморски”?

Отговор: Преместваемите обекти по чл.56 от Закона за устройство на територията се разполагат съгласно Схема, утвърдена от ЕСУТ при Община Варна и Главен архитект на Община Варна, и съгласуване с ПК ”Туризъм, търговия и рекламна дейност„ към Общински съвет -Варна, в която обектите фигурират под точно определен номер.
1.    Входира се заявление /утвърдена бланка/, към което се прилагат:
–    Оразмерена схема за желаното местоположение на обекта
–    Актуална снимка на обекта, а за нови обекти – примерен обект и снимка на мястото на разполагане.
2.    Окончателното произнасяне на искането в заявлението за поставяне на преместваем обект става след провеждане на заседание на Комисията по чл.49, ал.1 от НРППО.
3.    Комисията разглежда всички подадени заявления в срок до 30 дни от датата на постъпването им.
4.    Комисията се произнася в 7 дневен срок от заседанието по подадените заявления.
5.    Разрешението за поставяне на преместваем обект се издава на името на ползвателя от кмета на района в 14-дневен срок от вземане на решението на съответната комисия за срок до три години.
6.    При получаване на разрешението за поставяне на преместваем обект ползвателя заплаща еднократна такса, определена в НОАМТЦУТОВ и приложенията към нея.

ВЪПРОС: Какъв е редът за разполагане на маси за продажба на мартеници, цветя, участия в панаири на територията на район „Приморски”?

Отговор: Преместваемите обекти по чл.56 от Закона за устройство на територията се разполагат съгласно Схема, утвърдена от ЕСУТ при Община Варна и Главен архитект на Община Варна, и съгласуване с ПК ”Туризъм, търговия и рекламна дейност„ към Общински съвет -Варна, в която обектите фигурират под точно определен номер
1. Входира се заявление /утвърдена бланка/, към което се прилага:
– Оразмерена схема за желаното местоположение на обекта.
2. Срока за подаване на заявление за издаване на разрешение за поставяне на кратковременни обекти е до 15 дни преди началото на съответното мероприятие.
3. Окончателното произнасяне на искането в заявлението за поставяне на преместваем обект става след провеждане на заседание на Комисията по чл.49, ал.1 от НРППО.
4. Комисията се произнася в 7 дневен срок от заседанието по подадените заявления.
5. Разрешението за поставяне на кратковременни обекти се издава на името на ползвателя от кмета на съответния район за съответни период, но не повече от 45 дни.
6. При получаване на разрешението за поставяне на кратковременен обект ползвателя заплаща еднократна такса, определена в НОАМТЦУТОВ и приложенията към нея.

НАПРАВЛЕНИЕ „АРХИВ”

ВЪПРОС: Какво се съхранява в архива на Район „Приморски”?
Отговор: За да се даде точен отговор трябва да се уточни, че Район „Приморски”
разполага с два архива: учрежденски архив и технически архив.
1.    Техническият архив се поддържа от Дирекция „Устройсто на територията”,  съхранява и издава копия от ПУП /преписки по издаването му/, Кадастрални планове и Разписни книги. Преписки от досиета на строителни обекти от текущата календарна година и преписки, неиздадени в учрежденският архив.
2.    Учрежденският архив се поддържа от Дирекция „Социални и икономически дейности”,  съхранява и издава копия от:
–    Документи с постоянен срок на съхранение: преписки по издаване на Разрешения за строеж, Удостоверения за въвеждане в експлоатация, Удостоверения за търпимост, Актове за узаконяване, Заповеди на Главния архитект, Технически паспорти, Оценителни протоколи по §4, Заповеди за придобиване на право на собственост по §4 и Заповеди по оценки и подобрени по §4 и др.
–    Документи с десет годишен срок на съхранение: удостоверение, че сградата е законно построена и др.
–    Документи с пет годишен срок на съхранение: кореспонденция, удостоверения за степен на зъвършеност, удостоверения/служебни бележки по Закона за устройство на територията и др.

ВЪПРОС: Какво да направя първо за да получа копие от архива?
Отговор: 1. Заявяване на услугата: със заявление на бланка-образец, предоставена безплатно в..района или с изтегляне на бланката от сайта на район „Приморски”, с молба свободен текст, с писмо по ел. поща до primorski@varna.bg,
чрез профил в Система за сигурно електронно връчване на Държавната агенция „Електронно управление” на адрес: https://edelivery.egov.bg


2.. Прилагане на копие от документ за собственост и пълномощно /ако е необходимо/;
3. Заплащане на услугата: в брой или с банкова карта в Центъра за административно обслужване, с банков превод;
4. Получаване на копията: на гише в Центъра за административно обслужване; чрез пощенска или чрез куриерска пратка за Ваша сметка; по ел. поща /за документи формат А4/ на района.

ВЪПРОС: Колко стари документи се съхраняват в архива?
Отговор:  Най-старите документи в архива са от 1966 г. По-стари строителни документи се съхраняват в архива на Община Варна.

ВЪПРОС: Къде се намират строителните ми документи – в архива на района или в архива на Община Варна?
Отговор:  Ако административният акт /Разрешение, Въвеждане или др./ е издаден от Главния архитект на района – документите се съхранявят в района, ако са издадени от Гл. архитект на Община Варна – документите се съхраняват в архива на Община Варна. При подаване на заявлението към архив, различен от този, в който се съхраняват документите, то заявлението се препраща служебно до мястото на съхранение.

ВЪПРОС: Мога ли да получа копие на Разрешение за ползване?
Отговор:  Район „Приморски” издава и съхранява само Удостоверения за въвеждане в експлоатация от м.септември 2003 г. Разрешения за ползване се издават и съхраняват от РДНСК – Варна, от където може да се получи и копие.