Web Content Viewer
Обявления за конкурси за държавни служители
С решение (Протокол от 16.07.2025г.) на комисия назначена със заповед №220/16.06.2025г. на Кмета на район "Приморски" за провеждане на конкурс за длъжността Директор дирекция „СИД“ - на първо място е класиран кандидата А. А. А. с резултат от 43,68т.
Дата на публикуване 21.07.2025г.
ОБЩИНА ВАРНА
РАЙОН „ПРИМОРСКИ”
На основание чл. 46, ал. 1, т. 4 от ЗМСМА, чл. 10а, ал. 1 и ал. 2 от Закона за държавния служител, чл. 13, ал. 1 от Наредба за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители и Заповед № 274/18.07.2025 г. на Кмета на Район „Приморски”
ОБЯВЯВА КОНКУРС
за длъжността
ГЛАВЕН ЕКСПЕРТ „ФИНАНСИ И БЮДЖЕТ“
ДИРЕКЦИЯ „ФИНАНСОВО-СЧЕТОВОДНИ И СТОПАНСКИ ДЕЙНОСТИ”
ПРИ РАЙОН „ПРИМОРСКИ”
- Минимални и специфични изисквания, предвидени в нормативни актове за заемане на длъжността:
1.1. Степен на завършено образование – Бакалавър
1.2. Област на висше образование – Счетоводство, Икономика, Финанси
1.3. Професионален опит – 3 /три/ години
1.4. Ранг – ІV /четвърти/ младши за държавен служител
2. Кратко описание на длъжността:
Правоотношение - служебно
Изготвя проектобюджет в частта му за Район „Приморски”, съгласно Закона за общинските бюджети;
Осчетоводява и контролира всички бюджетни банкови и касови документи;
Потвърждава в АИС ИМЕОН съответните банкови плащания от физически и юридически лица на общински вземания;
Изготвя оборотни ведомости, извършва извлечения и справки от аналитични сметки, участва при изработването на тримесечните, шестмесечни и деветмесечни междинни баланси, както и годишния баланс на района;
Начислява и осчетоводява трудовите възнаграждения и осигуровки върху тях;
Осъществява пълен контрол на счетоводната отчетност на ДМА и НДА;
Осъществява счетоводен контрол на задбалансовите сметки;
Изготвя платежни нареждания за разходните фактури в районната администрация, както и платежни нареждания за възстановяване на депозити, съгласно НУРПЕТИ;
Осъществява контролни функции, съгласно изискванията на СФУК;
При необходимост проверява пътните листи, месечните сметки и отчети на шофьорите за разхода на гориво от служебните МПС;
Води отчетност на всички дълготрайни и краткотрайни активи и пасиви, както и участва в ежегодни инвентаризации, отразява резултатите от тях и следи за правилното ползване, съхраняване и бракуване на инвентара;
Участва в комисии по инвентаризации и бракуване на ДМА, както и проверки на материално отговорното лице;
Изготвя отчети по Закона за ДДС;
Замества при отсъствие на титуляра „Главен счетоводител“;
Осъществява взаимозаменяемост при отсъствие на служители от направление „Счетоводство”;
Носи пряка отговорност пред ресорния директор на дирекция за изпълнението на поставени задачи;
Вписва и попълва данни в интегрираната информационна система за държавната администрация /ИИСДА/, като спазва всички срокове съгласно наредба за Административния регистър /НАР/;
Изготвя експертни анализи, оценки и становища, участва в разработването на проекти на нормативни актове, методики и механизми по прилагане на нормативната уредба. Извършва проверки и изготвя отговори по жалби, сигнали, молби, предложения, свързани с областта на дейност, резолирани за изпълнение;
Участва в комисията за проверка на касовата наличност в касите на района;
Участва в изпълнението на организационно-техническия план за произвеждане на избори по смисъла на Изборния кодекс и референдуми;
Спазва изискванията за защита на личните данни и нормите, заложени в Кодекса за поведение на служителите в държавната администрация;
Грижи се за здравето и безопасността си, както и на други лица в съответствие с квалификацията и дадените от ръководството инструкции. Спазва стриктно правилата за безопасност на труда в район „Приморски“ – Община Варна;
Изпълнява и други конкретно възложени задачи, свързани с дейността и извън нея.
Работата се възлага от: Кмет, Заместник кмет, Секретар, Главен счетоводител и ресорен Директор на дирекция, в рамките на компетентността им.
Размер на основна месечна заплата, съгласно изискванията на НЗСДА за длъжностно ниво по КДА 9, Експертно ниво 5, Ниво на основна месечна заплата 20: от 1077 лв. до 2800 лв.
3. Допълнителни умения и квалификация съгласно Наредба за условията и реда за оценяване изпълнението на служителите в държавната администрация:
3.1. Ориентация към резултати
3.2. Работа в екип
3.3. Фокус към клиента (вътрешен/външен)
3.4. Комуникативна компетентност
3.5. Професионална компетентност
3.6. Аналитична компетентност
3.7. Дигитална компетентност
4. Начин на провеждане на конкурса:
4.1 Първи етап: Практически изпит – включва въпроси от:
Административнопроцесуален кодекс, Кодекс за социално осигуряване, Кодекс на труда, Закон за държания служител, Закон за местните данъци и такси, Закон за счетоводството, Закон за бюджета на държавното обществено осигуряване за 2025 г., Закон за публичните финанси, Закон за здравното осигуряване, Закон за данък върху добавена стойност, Националните счетоводни стандарти.
4.2. Втори етап: Интервю.
На основание чл. 14, ал. 4 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители българските граждани, които са преминали срочна служба в доброволния резерв по чл. 59, ал. 1 от Закона за резерва на въоръжените сили на Република България, се ползват с предимство при кандидатстване за работа в държавната администрация при постигнати равни крайни резултати от проведената процедура.
5. Необходими документи и образци за кандидатстване:
Кандидатите за участие в конкурса представят следните документи:
5.1. Заявление за участие в конкурс Приложение № 3 към чл. 17, ал. 2 от Наредба за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители, към което се прилагат:
5.1.1. Декларация от лицето за неговото гражданство, както и за обстоятелствата, че е пълнолетно, не е поставено под запрещение, не е осъждано за умишлено престъпление от общ характер на лишаване от свобода и не е лишено по съответен ред от правото да заема определена длъжност. (по чл. 17, ал. 3, т. 1 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители)
5.1.2. Копия от документи за придобита образователно-квалификационна степен, допълнителна квалификация и правоспособност, които се изискват за длъжността (по чл. 17, ал. 3, т. 2 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители)
5.1.3. Копие от документи, удостоверяващи продължителността на професионалния опит (по чл. 17, ал. 3, т. 3 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители)
5.1.4. Други документи, свързани с изискванията за заемането на длъжността - Автобиография тип СV, документ за присъден ранг (ако кандидата притежава такъв) и препоръки от работодател.
6. Място и срок за подаване на документите за участие:
Документите за участие в конкурса се представят лично от кандидатите от 22.07.2025 г. до 31.07.2025 г., от 09:00 до 17:00 часа на адрес: гр. Варна, бул. ”Ген.Колев” 92, ет. 1, стая 10, служител „Човешки ресурси” или чрез упълномощено лице с нотариално заверено пълномощно.
Списъците на допуснатите и недопуснатите кандидати и всички съобщения във връзка с конкурса се обявяват на информационното табло, намиращо се на I - ви етаж в сградата на Район „Приморски” – Община Варна и на сайта на район „Приморски“ – www.primorski.bg.
Телефон за контакт: 052/359 – 104
Дата на публикуване 21.07.2025г.
ОБЩИНА ВАРНА
РАЙОН „ПРИМОРСКИ”
На основание чл. 46, ал. 1, т. 4 от ЗМСМА, чл. 10а, ал. 1 и ал. 2 от Закона за държавния служител, чл. 13, ал. 1 от Наредба за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители и Заповед № 274/18.07.2025 г. на Кмета на Район „Приморски”
ОБЯВЯВА КОНКУРС
за длъжността
ГЛАВЕН СЧЕТОВОДИТЕЛ
ДИРЕКЦИЯ „ФИНАНСОВО-СЧЕТОВОДНИ И СТОПАНСКИ ДЕЙНОСТИ”
ПРИ РАЙОН „ПРИМОРСКИ”
- Минимални и специфични изисквания, предвидени в нормативни актове за заемане на длъжността:
1.1. Степен на завършено образование – Бакалавър
1.2. Област на висше образование – Счетоводство, Икономика, Финанси
1.3. Професионален опит – 3 /три/ години
1.4. Ранг – ІV /четвърти/ младши за държавен служител
2. Кратко описание на длъжността:
Правоотношение – служебно
Организира счетоводната дейност и счетоводната политика на района;
Изготвя проектобюджет в частта му за Район „Приморски” съгласно Закона за общинските бюджети;
Контролира счетоводното отразяване на приходите и разходите на бюджета на района, съгласно Единната бюджетна класификация;
Контролира и участва в изготвянето на всички платежни документи, касаещи касовите и безналични плащания и изрядността на разходооправдателните документи към тях, както и спазване на касовата дисциплина;
Съгласува всички отчетни и статистически форми по образец на МФ и НСИ, касаещи счетоводната информация;
Контролира отчетността на всички дълготрайни и краткотрайни активи и пасиви, както и организира ежегодни инвентаризации, отразява резултатите от тях и организира правилното ползване, съхраняване и бракуване на инвентара;
Осъществява предварителен, текущ и последващ контрол върху разходването на бюджетни средства и спазване на финансовата дисциплина;
Контролира правилното внасяне на събраните суми от наеми, такси и услуги в приход на общинския бюджет;
Следи за правилното разходване на средствата и разпределението на материалните ценности от дарения, съгласно волята на дарителите;
Контролира документите и заверката на отчетите по Закона за ДДС;
Контролира начисляваните и изплащани трудови възнаграждения на служителите и други подобни плащания;
Участва в изготвянето на оборотни ведомости, извършва извлечения и справки от аналитични сметки, участва при изработването на тримесечните, шестмесечни и деветмесечни междинни баланси, изготвя и заверява годишни счетоводни отчети и баланси на района;
Валидира, контролира и при необходимост пряко участва в действието на СФУК;
Изготвя експертни анализи, оценки и становища, участва в разработването на проекти на нормативни актове, методики и механизми, както и методически указания по прилагане на нормативната уредба;
Контролира възстановяването на недължимо внесени суми;
Контролира извършените действия при промяна на начислени суми в АИС ИМЕОН;
Участва в изпълнението на организационно-техническия план за произвеждане на избори по смисъла на Изборния кодекс и референдуми;
Извършва проверки и съставя протоколи за касова наличност в касите на района; Контролира банковите сметки на района;
Замества при отсъствие на титуляра Главен експерт „Финанси и бюджет”;
Носи пряка отговорност във връзка с прилагането на нормативната уредба и предлаганите решения;
Спазва изискванията за защита на личните данни и нормите, заложени в Кодекса за поведение на служителите в държавната администрация;
Грижи се за здравето и безопасността си, както и на други лица в съответствие с квалификацията и дадените от ръководството инструкции;
Контролира и участва в изпълнението и на други конкретно възложени задачи, свързани с дейността и извън нея.
Работата се възлага от: Кмет, Заместник кмет, Секретар и ресорен Директор на дирекция, в рамките на компетентността им.
Размер на основна месечна заплата, съгласно изискванията на НЗСДА за длъжностно ниво по КДА 8, Експертно ниво 4, Ниво на основна месечна заплата 19: от 1077 лв. до 2900 лв.
3. Допълнителни умения и квалификация съгласно Наредба за условията и реда за оценяване изпълнението на служителите в държавната администрация:
3.1. Ориентация към резултати
3.2. Работа в екип
3.3. Фокус към клиента (вътрешен/външен)
3.4. Комуникативна компетентност
3.5. Професионална компетентност
3.6. Аналитична компетентност
3.7. Дигитална компетентност
4. Начин на провеждане на конкурса:
4.1 Първи етап: Практически изпит – включва въпроси от:
Административнопроцесуален кодекс, Кодекс за социално осигуряване, Кодекс на труда, Закон за държания служител, Закон за местните данъци и такси, Закон за счетоводството, Закон за бюджета на държавното обществено осигуряване за 2025 г., Закон за публичните финанси, Закон за здравното осигуряване, Закон за данък върху добавена стойност, Националните счетоводни стандарти.
4.2. Втори етап: Интервю.
На основание чл. 14, ал. 4 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители българските граждани, които са преминали срочна служба в доброволния резерв по чл. 59, ал. 1 от Закона за резерва на въоръжените сили на Република България, се ползват с предимство при кандидатстване за работа в държавната администрация при постигнати равни крайни резултати от проведената процедура.
5. Необходими документи и образци за кандидатстване:
Кандидатите за участие в конкурса представят следните документи:
5.1. Заявление за участие в конкурс Приложение № 3 към чл. 17, ал. 2 от Наредба за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители, към което се прилагат:
5.1.1. Декларация от лицето за неговото гражданство, както и за обстоятелствата, че е пълнолетно, не е поставено под запрещение, не е осъждано за умишлено престъпление от общ характер на лишаване от свобода и не е лишено по съответен ред от правото да заема определена длъжност. (по чл. 17, ал. 3, т. 1 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители)
5.1.2. Копия от документи за придобита образователно-квалификационна степен, допълнителна квалификация и правоспособност, които се изискват за длъжността (по чл. 17, ал. 3, т. 2 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители)
5.1.3. Копие от документи, удостоверяващи продължителността на професионалния опит (по чл. 17, ал. 3, т. 3 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители)
5.1.4. Други документи, свързани с изискванията за заемането на длъжността - Автобиография тип СV, документ за присъден ранг (ако кандидата притежава такъв) и препоръки от работодател.
6. Място и срок за подаване на документите за участие:
Документите за участие в конкурса се представят лично от кандидатите от 22.07.2025 г. до 31.07.2025 г., от 09:00 до 17:00 часа на адрес: гр. Варна, бул. ”Ген.Колев” 92, ет. 1, стая 10, служител „Човешки ресурси” или чрез упълномощено лице с нотариално заверено пълномощно.
Списъците на допуснатите и недопуснатите кандидати и всички съобщения във връзка с конкурса се обявяват на информационното табло, намиращо се на I - ви етаж в сградата на Район „Приморски” – Община Варна и на сайта на район „Приморски“ – www.primorski.bg.
Телефон за контакт: 052/359 – 104
Дата на публикуване 21.07.2025г.